Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
20.05.15: Regeringen er med opbakning fra SF og Enhedslisten klar til at sige ja til en aftale med Tyskland om pant på dåser købt i grænsehandlen. Det betyder, at dåserne vil blive genanvendt i stedet for at blive smidt i naturen. Aftalen vil dog formentlig først træde i kraft i 2018.
Læs mere
27.05.15: Caffè Molinari SpA, der er hjemmehørende i Modena i det nordlige Italien, er specialister i kaffe. For nylig har virksomheden lanceret et nyt økologisk ”Bio”-mærke til Espresso og koffeinfri sorter, og disse er sendt på markedet i fuldt certificerede komposterbare emballager. Innovia Films har leveret sin 'NatureFlex’-film til formålet.
21.05.15: DS Smith har sammen med to DTU-studerende og deres opfindelse vundet verdens største og mest prestigefyldte designpris Red Dot: Product Design Award.
18.05.15: Coop vil ikke længere sælge mikroovns-popcorn. Emballagen indeholder nemlig fluorerede stoffer, der ifølge forskere er hormonforstyrrende og bl.a. kan øge risikoen for kræft, abort og medføre et svækket immunforsvar.
27.05.15: Den store hollandske bryggerikoncern Heineken følte ikke at uddeling af flyers passede til deres stil, og derfor stillede man for nylig sig selv spørgsmålet: Hvordan kan vi så tiltrække flere turister til vores bryggeri? Det yderst innovative svar blev: Anvend egne ølflasker ... som et GPS-system.
27.05.15: Den britiske detailhandelsgigant Marks & Spencer udvider brugen af RFID-teknologi til udvalgsvarer i de fleste af sine butikker fra 80 til 100 procent inden for de næste to år. Virksomheden kan allerede spore 100 procent af sine kølede fødevarer ved hjælp af 10 millioner transportkasser, der er forsynet med RFID-tags. Sådan lyder det i et nyhedsbrev fra organisationen AIPIA - Active & Intelligent Packaging Industry Association.